7 технологични тенденции през 2021, за които трябва да знаете

7 технологични тенденции през 2021, за които трябва да знаете

Технологиите непрекъснато се развиват и ще продължат да го правят през 2021 г. За търговията на дребно се предвижда над 100 милиона потребители да използват изкуствена и добавена реалност като част от опита си при пазаруване.

По-специално развлекателната индустрия успя да осигури различни платформи за предаване на събития, за които никога се е смятало, че може да се провеждат само на живо; технологичните компании растат, тъй като използването им на изкуствен интелект сега има допълнително значение поради увеличеното използване; и най-важното, медицинската област успя да използва AI и GPS системи за проследяване на огнища на COVID-19, помагайки на хората по света да се подготвят по-добре за предстоящото разпространение.

Като цяло бъдещите технологични прогнози на бизнеса ще донесат големи ползи на всички участващи страни, независимо дали става въпрос за професионалния живот на служители, опита на потребителите при пазаруване и потенциално събраните тонове допълнителни данни, за да се разбере пазара. За компаниите ще бъде от решаващо значение да останат в крак с най-новите тенденции, да ги възприемат през следващата година и да използват технологията за изпълнение на успешни бизнес стратегии.

Нововъзникващи технологични тенденции 2021

С преполовяването на 2021 г. бъдещите технологични прогнози продължават да се появяват. Следвайки потребителското поведение и навици, цифровата ера се развива заедно с тях. Бизнесът разчита на технологиите все повече и повече с течение на годините, а долу е даден списък с най-новите тенденции, които най-вероятно ще се осъществят през следващите години:

  1. AI

Компаниите през 2021 г. ще включват изкуствен интелект в своите бизнес планове повече от всякога. Това важи за повечето, ако не и за всички отрасли; общия процент на производителност на бизнеса вероятно ще се увеличи, тъй като тази технология е в състояние да сканира големи количества данни и да поеме повтарящи се задачи. По-конкретно, в здравната индустрия AI ще може да събира повече данни за пациентите, честотата на инфекциите и да прави по-ясни прогнози за бъдещи глобални заболявания, които могат да се разпространят. Друг пример би бил използването на AI за предсказване на това, от което клиентите се нуждаят, преди изобщо да се замислят, че нуждаят от конкретен продукт, благодарение на алгоритми за прогнозиране.

  1. Киберсигурност

COVID-19 е един от водещите фактори за растежа на тази услуга, киберсигурността също продължава да се засилва през 2021 г., тъй като в момента огромен брой служители използват личните си компютри, за да свършат работата си от домовете си. Тези компютри обикновено не са настроени със същите системи за сигурност, с които фирмените компютри разполагат и това води до 600% увеличение на атаките срещу облачни сървъри от началото на пандемията. В отговор на това много бизнеси ще се адаптират към по-високите практики за киберсигурност и ще работят с експерти в тази област, за да помогнат на фирмените данни да бъдат защитени от кражба. 

  1. 5G мрежа 

Новата мрежа 5G постепенно се приема от много компании, предлагащи на потребителите най-бързата услуга досега. Тази мрежа може да се използва от различни индустрии, за да създаде по-бърз процес на закупуване и плащане за своите клиенти. Компаниите за мобилни комуникации Apple и Samsung бяха сред първите, които  пуснаха устройства поддържащи 5G мобилна мрежа за своите клиенти, предлагайки им най-бързата форма на комуникация до момента.

  1. Виртуална и добавена реалност

В стремеж да отговори на нуждите на потребителите, бизнесът започва все повече да разработва нови услуги за виртуална и добавена реалност, за да предостави на своите клиенти „ близко и персонализирано преживяване“. Докато виртуалната употреба ще създаде нова среда за своите потребители, добавената реалност ще надгради потребителското преживяване. И двете опции ще бъдат използвани от компаниите, за да увеличат ангажираността между потребителите и техните марки.

  1. CDP (Платформи за клиентски данни)

След като AI може да обработва огромни количества данни, ще бъдат създадени платформи за клиентски данни, за да помогнат на хората да събират и четат ценна информация, като същевременно се отърват от ненужните данни. Всяка година около 3 трилиона долара се губят за неподходящи клиентски данни, което означава, че използването на CDP има способността драстично да намали този брой и да спаси компаниите от безсмислени разходи.

  1. Работа от вкъщи

Служителите, работещи от вкъщи, се превръщат в тенденция през 2021 г. Компаниите измислят нови начини за успешното извършване на процесите и развитие в тази посока вероятно също намали размера на сградите под наем. Ще бъдат приети различни платформи за по-добра комуникация между служителите, целите на мониторинга за мениджърите и структурите на организацията на екипа. За бизнеса, който търси начини за наблюдение на своите служители, платформи за организация и комуникация стават все по-важни.

  1. Оптимизация на гласовото търсене

Техническите устройства за гласово търсене като Alexa и Siri ще се увеличат по популярност през следващата година. Оптимизирането на гласово търсене е един от най-удобните методи за получаване на информация и фирмите вече са започнали да добавят ключови термини и фрази за гласово търсене в своето съдържание, за да помогнат за класирането при потребителските търсения.

AI, трансформиращ дигиталното изживяване, изглежда е повтарящият се фактор в технологичните тенденции през 2021 г. Тъй като цифровата ера продължава, повече бизнеси ще трябва да се адаптират към тези технологии, за да бъдат в крак с потребителските желание и съответно да имат шанс за възвръщаемост на инвестициите.

За още интересни статии по теми свързани с умни устройства и потребителска електроника може да се абонирате за нашият бюлетин. Намерете ни във Facebook и Instagram.